دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که این کشور در جریان تبادل زندانیان میان اسراییل و حزب الله لبنان نقشی ایفا نخواهد کرد.

پایگاه خبری اشپیگل آنلاین گزارش کرد، یک روزنامه مصری روز یکشنبه نوشته بود که آلمان نقش میانجی‌گر را برای تبادل زندانیان میان اسراییل و حزب‌الله ایفا خواهد کرد، اما فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان امروز (دوشنبه 28 اوت) تأکید کرد که گمانه‌زنی‌ها در خصوص میانجی‌گری احتمالی آلمان بی‌پایه‌اند.

در همین حال تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه تل‌آویو پس از پایان رایزنی یک ساعته‌اش با همتای آلمانی خود در برلین، آزادی هر دو سرباز به اسارت گرفته شده این رژیم از سوی حزب‌الله را خواستار شد و گفت: همه اسراییلی‌ها منتظر بازگشت این سربازان هستند.

لیونی همچنین از جامعه جهانی خواست که علیه حزب‌الله تحریم تسلیحاتی اعمال کند و در ادامه مدعی شد که اگر چنین اتفاقی نیفتد کل منطقه دوباره به بحرانی مشابه گرفتار خواهد شد.

اشتاین‌مایر همچنین گفت که ماموریت نیروهای آلمانی در لبنان هفته آینده قطعی خواهد شد و لبنان تاکنون از آلمان و جامعه جهانی درخواست کرده است که به ببروت برای حفاظت از بنادر، فرودگاه‌ها و برخی دیگر از مواضع کمک کنند.

توماس اشتگ، سخنگوی دولت آلمان نیز گفت که اگر شرایط بین‌المللی در چند روز آینده مشخص شود، آنگاه کابینه دولت آلمان خواهد توانست اوایل هفته آینده درباره استقرار نیروهای نظامی این کشور در خاورمیانه تصمیم‌گیری کند. پس از آن پارلمان آلمان است که در تاریخ هشتم سپتامبر در این باره به مشورت خواهد پرداخت.

بنا به اعلام وزارت دفاع آلمان هنوز تعداد دقیق و وظیفه سربازان آلمان برای حضور در لبنان مشخص نیست. در اخبار آمده بود که آلمان بیش از 1200 نیرو را به این کشور اعزام خواهد کرد.

کد خبر 3013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز